سفارشات ثبت شده تا پایان وقت ۱۴۰۲/۱۲/۲۲، پیش از سال ۱۴۰۳ و سایر سفارش ها پس از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ به ترتیب الویت پردازش و ارسال می گردد.
فروشگاه آموزش پرینت 3D انجمن

حل شده مشکل در حرکت محور z

  1. مهدی اشراقی
  2. مشکلات پرینتر های سه بعدی
  3. سه شنبه, 10 تیر 1399
  4.  اشتراک از طریق ایمیل
سلام
من یه پرینتر سه بعدی hypercube ساختم . مشکل اینجاست که محور z خیلی بد حرکت میکرد منم برای رفع مشکل 2 طرف رو با 4 شفت و 2 پیچ لیداسکرو 8 به 2 استپ متصل کردم .استپ ها رو بالای پرینتر نصب کردم و داخل برنامه محور z رو معکوس کردم که جهت حرکت درست باشه . الان مشکل اینجاست که گاهی یکی از استپ ها کار نمیکنه و محور به صورت یکطرفه حرکت میکنه و صفحه متحرک کج میشه و استپ گیر میکنه . روغن کاری کردم و محور ها رو با تراز بالانس کردم ولی مشکل کماکان پا بر جاست . چه مواردی رو باید اصلاح و یا تغییر بدم ؟
در ضمن هر 2 استپ به صورت موازی به درایور dav8825 متصل کردم و فشاری روی درایور نیست .
پیوست ها
به این یحث رای دهید:
نظر
هیچ نظری هنوز ایجاد نشده است.
عباس بطالبلو پاسخ پذیرفته شده
متخصص مکاترونیک
سلام دوست عزیز

نیروی زیادی روی هیت بد شما نیست که نیاز به دو موتور باشه. بهتر نبود برای بهبود از ریل و واگن با همان یک موتور استفاده می کردین؟
در رابطه با سوالی که پرسیدین بایذ گفت که, وقتی شما از دو موتور موازی دارید استفاده می کنید, در واقع گشتاور دو موتور نصف می کنید. با توجه به اینکه شما از لید اسکرو استفاده کردید ممکنه با توجه به اصطکاک موتورها توانایی حرکت را در مواردی از دست بدن و حرکت نکنن و یا ناقص حرکت کنند. شاید اگر بجای لید اسکرو هم از بال اسکرو استفاده می شد مناسب تر بود. به شرطی که وزنی که به محور z اضافه میشه خیلی بیشتر نشه.

همچنین, برای دو موتور بهتر است به جای موازی کردن موتور ها, بر روی برد کنترلی (به عنوان مثال شیلد ramps 1.4) از ZA و ZB استفاده کنید. این کانکتور ها موتورها رو به صورت سری متصل می کنه. همچنین در Config ماکزیمم سرعت رو کمتر بدید تا گشتاور موتورها خیلی کم نشود و نتیجه رو بررسی کنید.
به علاوه, شما می تونید در لینک زیر در قسمت فایل ها configuration و فایل های مورد نظر رو بررسی کنین و با فایل مارلین خودتون مقایسه کنید.
https://www.thingiverse.com/thing:2254103

موفق باشید
Bataleblu.A;)
نظر
هیچ نظری هنوز ایجاد نشده است.
مهدی اشراقی پاسخ پذیرفته شده
ممنونم که پاسخ دادید . بردکنترلی من MKS Gen v1.4 هست و چون دارم از دو extruder استفاده میکنم برای همین جای خالی برای درایور روی برد ندارم . خواستم از روی برد سیم فرمان به درایور رو جدا کنم و به 2 درایور بدم ولی یه سرچ که کردم دیدم برای انجام این مار فقط 2 موتور رو موازی کردن و فقط داخل تنظیمات کام استپ رو 2 برابر کردن

#define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT { 80, 80, 2000, 500 }

در مورد بال اسکرو هم خیلی هزینه زیاد میکرد و اینکه فکر نمیکردم تاثیر چندانی داشته باشه مخصوصا اینکه در محور z هم بود و سرعت حرکت بسیار کم .
استفاده از دو موتور برای این بود که محوربه صورت موازی بالا و پایین بشه و اینکه این نقشه ای که محبت کردید و ارسال کردید میز کار کوچیکی داره و ابعاد میز من 35*35 هست .
اگر پیچ لید اسکرو رو با گام کمتری انتخاب کنم میتونه کمکم کنه ؟
نظر
سلام دوست عزیز
خب چون برد شما MKS هست, برای راه اندازی دو موتور برای محور z بدون استفاده از موتور دوم extruder به دو آموزش زیر با فیلترشکن مراجعه کنید.
برای میز کار 35*35 هم نیاز به دو محور z نیست. موارد میز کار 50*50 هم با یک محور عملکرد خوبی دارند. موتورهای رو به صورت آموزش داده شده راه اندازی کنید باز هم سوالی بود در خدمتیم.
موفق باشید
  1. عباس بطالبلو
  2. حدود 3 سال قبل
هیچ نظری هنوز ایجاد نشده است.
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
فایل ها یا عکس های لازم برای این بحث را از اینجا بارگزاری کنید، فرمت های قابل پشتیبانی: gif,jpg,png,zip,rar
• حذف آپلود فایل ها (بیشترین حجم فایل : 2 MB)
شما می توانید در پست خود رای گیری قرار دهید. رای گیری در پست شما نمایش داده خواهد شد.
تنظیمات رای دادن
به اشتراک گذاری مکان فعلی شما

اگر تمایل دارید که موقعیت جغرافیایی شما به اشتراک گذاشته شود از این بخش استفاده نمایید..

عرض جغرافیایی:
طول جغرافیایی:
کد امنیتی
این بخش برای امنیت سایت و تشخیص انسان از ربات ایجاد شده است.

تماس با ما
  • تلفن و صندوق صوتی: ۰۲۱۲۸۴۲۱۴۹۰

  • تلفن: ۰۲۱۹۱۰۳۵۳۸۱

  • فقط برای پیام تلگرام، بله و ایتا: 09120870443 

  • آدرس انبار: تهران، بزرگراه فتح (متوسلیان) شرق، بزرگراه باغستان، جاده گلگون، خیابان باغ، شهرک صنعتی گلگون، خیابان ششم جنوبی، پلاک 2

    کد پستی: 3359751646

  • ساعت کاری از 9 تا 17 شنبه تا چهارشنبه و پنجشنبه از 9 تا 13.

  • info [@] sanatbazar.com
  •  فعالیت فروشگاه بصورت اینترنتی می باشد لذا از مراجعه حضوری خودداری فرمایید.

©کپی رایت 2020-2016 | تمام حقوق برای صنعت بازار محفوظ است

گفتگو