1. مهدی قاسمی
  2. ساخت دستگاه CNC
  3. دوشنبه, 23 دی 1398
  4.  اشتراک از طریق ایمیل
سلام ، من از لینک
https://github.com/robottini/grbl-servo
فایل grbl-servo-master.zip رو دانلود کردم و فایل config.h داخلش رو پاک کردم و به جاش config.h که شما گذاشته بودین قرار دادم ، فایل رو به Library نرم افزار adruino اضافه کردم و از قسمت example>grbl-servo-master>grblupload وبعدش استفاده از منوی sketch>upload مطمئن شدم که فایل کامل روی برد آردینو کمپایل و بارگذاری شد. بعد با استفاده از نرم افزار sourcerabbit اول مطمئن شدم که اتصال به برد برقرار هست و برای امتحان فرمانهای +x و -x و +y و -y رو هم اجرا کردم که به خوبی عمل میکرد ، اما وقتی یه فایل gcode رو با قسمت browse انتخاب می کنم و دکمه send رو میزنم ، موتورها با سرعت زیاد حرکت می کنند و قسمت وسط پلاتر به انتهای یکی از محورهای افقی و عمودی میرسه ، با اینکه شفت های بلندتری هم سفارش دادم و طول و عرض فایل انتخابی کمتر از سایز 15*15 هست اما بازهم مشکل حل نشده ، به نظر میاد پلاتر می خواد یه فایل رو چندین برابر بزرگتر از ابعاد خودش رسم کنه .همچنین در نرم افزار sourcerabbit در قسمت grbl controller setting اعداد رو تغییر دادم اما نمی دونم چجوری باید برای 130$ , 131$ , 132$ که وجود ندارن (تصویر زیر) سطر ایجاد کرد . از طرفی دارم از فایل های gcode آماده که داخل فایل ضمیمه خودتون بود مثل Cat.gocde استفاده میکنم که فقط تست کنم پلاتر درست کار می‌کنه یا نه که متاسفانه به هیچ نتیجه ای نرسیدم . .لطفا یک پاسخ درست و قانع کننده بدین و از فرستادن پاسخ های کلی خودداری کنید
پیوست ها
به این یحث رای دهید:
نظر
هیچ نظری هنوز ایجاد نشده است.
داود درستکار پاسخ پذیرفته شده
متخصص مکاترونیک
سلام مهدی عزیز
چند مورد به ذهنم میرسه که خدمتتون عرض میکنم.
منم تا حالا از اون قسمت تنظیمات GRBL رو تغییر ندادم و فکر میکنم که اون صفحه فقط تنظیمات موجود رو نشون میده. برای تغییر تنظیمات روشهای دیگه ای وجود داره. مثلا میتونید نرم افزار Universal Gcode Sender رو نصب کنید. پورت رو open کنید و دستورها (مثلا همون دستور حداکثر موقعیت محورها) رو بهش وارد کنید.
با این وجود تغییر تنظیمات 130 131 و 132 احتمالا فقط فضای کاری رو محدود میکنه و باعث میشه که بخشی از کارتون رسم بشه.
یه پیشنهاد دیگه دارم که بتونید چک کنید که آیا واقعا شکل داره بزرگ تر رسم میشه یا نه. فایلتون رو توی یه نرم افرار که بتونه اون فرمت رو بخونه باز کنید و سایزش رو کوچیک کنید. مثلا نرم افزارهای corelDraw یا paint3D یا EstlCam برای خیلی از فرمتها مناسب اند.
نظر
سلام ، این کار رو هم انجام دادم ، یا توی خود سمپل هایی که به عنوان gcode همراه ضمیمه ها بود یه فایل هست به نام planeScale.gcode که سایزش کوچک شده plane.gcode اما باز به نظر میاد داره به شدت بزرگتر رسم میشه ، پیش 2 نفر هم بردم که در زمینه پرینتر سه بعدی غعال هستن و دستگاه رو خودشون اسمبل کردن ، همشون اتفاق نظر دارن که استپر موتورهایی که برام ارسال شده اشتباه هست
  1. مهدی قاسمی
  2. حدود 4 سال قبل
هیچ نظری هنوز ایجاد نشده است.
داود درستکار پاسخ پذیرفته شده
متخصص مکاترونیک
خیلی بعید میدونم که ارتباطی به استپرموتورها داشته باشه. استپرها اکثر زاویه گام یکسانی دارند و تفاوتشون بیشتر در جریان و توان مصرفی شون هست. با این حال میتونید این موضوع رو با بخش پشتیبانی شرکت مطرح کنید.
نظر
هیچ نظری هنوز ایجاد نشده است.
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
فایل ها یا عکس های لازم برای این بحث را از اینجا بارگزاری کنید، فرمت های قابل پشتیبانی: gif,jpg,png,zip,rar
• حذف آپلود فایل ها (بیشترین حجم فایل : 2 MB)
شما می توانید در پست خود رای گیری قرار دهید. رای گیری در پست شما نمایش داده خواهد شد.
تنظیمات رای دادن
به اشتراک گذاری مکان فعلی شما

اگر تمایل دارید که موقعیت جغرافیایی شما به اشتراک گذاشته شود از این بخش استفاده نمایید..

عرض جغرافیایی:
طول جغرافیایی:
کد امنیتی
این بخش برای امنیت سایت و تشخیص انسان از ربات ایجاد شده است.